Cu peste 2,14 miliarde de cumparatori digitali in intreaga lume, industria comertului electronic este de asteptat sa creasca. Deci, daca aveti o afacere online, aceasta este o oportunitate excelenta pentru a utiliza acest timp si a va extinde.

O modalitate de a va extinde afacerea este sa utilizati automatizarea pentru diverse sectoare, cum ar fi serviciul pentru clienti si depozitul. Numai in marketing, peste 75% dintre utilizatori si-au crescut clientii potentiali si conversiile prin automatizare.

Acest articol va discuta despre definitia automatizarii si ce beneficii le poate aduce comertului electronic. De asemenea, va acoperi unele tendinte de automatizare si instrumente care va pot ajuta sa va accelerati cresterea afacerii.

Ce este automatizarea comertului electronic?

Automatizarea comertului electronic se refera la utilizarea tehnologiei pentru a indeplini diverse sarcini de vanzare online cu asistenta umana minima.

In general, un flux de lucru automat este format din trei parti:

① Declansare

Un punct de plecare al automatizarii, cum ar fi atunci cand un client comanda un produs.

② Stare

Cerinte specifice pentru declansarea unei actiuni. De exemplu, daca declansatorul este prima achizitie a unui client.

③ Actiune

O schimbare a fost facuta dupa conditie. De exemplu, trimiterea unui e-mail de multumire pentru prima achizitie cu un cupon de reducere de 30% pentru urmatoarea comanda.

Beneficiile automatizarii comertului electronic

⫸ Economiseste timp

Exista multe aplicatii utile pentru intreprinderile mici care pot face lucrurile in mai putin timp. Aceste instrumente de automatizare pot reduce sarcinile repetitive si manuale, cum ar fi trimiterea de e-mailuri segmentate si urmarirea inventarului.

⫸ Mareste acuratetea datelor

Pretul datelor incorecte poate costa pana la 14,2 milioane USD pe an. Software-ul de automatizare poate ajuta la reducerea acestui numar prin generarea de date corecte de inalta calitate si prin reducerea erorilor umane.

⫸ Imbunatateste satisfactia clientilor

33% dintre clienti sunt mai multumiti de afacerile care ofera experiente personalizate. Pentru ca personalizarea prin instrumente de automatizare va poate ajuta sa pastrati mesajele si produsele relevante pentru vizitatorii dvs.

⫸ Creste vanzarile

Recomandarile si pachetele de produse relevante pot incuraja clientii sa cumpere si sa contribuie la 10 pana la 30% din veniturile din comertul electronic.

7 moduri de a va automatiza comertul electronic pentru crestere

Aceasta sectiune va vorbi despre sapte idei de automatizare a comertului electronic si va sugera software care va poate ajuta sa le executati.

⓵ Marketing prin e-mail

Marketingul prin e-mail este unul dintre cele mai eficiente canale pentru comertul electronic. 42% dintre americani se aboneaza la liste de e-mail pentru a primi reduceri si promotii. De asemenea, 30% dintre abonatii de e-mail au cumparat ceva dupa ce au vazut un e-mail de marketing.

Cu toate acestea, trimiterea manuala de e-mailuri, in functie de nevoile fiecarui client, poate fi multa munca.

Exista cateva tipuri de e-mailuri pe care le puteti trimite automat, inclusiv:

  • E-mailuri de bun venit si prima achizitie
  • Buletine informative bazate pe categorii alese de un abonat
  • Notificari de stoc
  • E-mailuri cu cosul abandonat
  • Solicitari de revizuire a produselor
  • Recompense pentru clienti fideli

Un instrument excelent de marketing prin e-mail care ofera automatizare este MailChimp. Poate trimite automat e-mailuri pe baza fusului orar al abonatilor, a calatoriilor clientilor si a datelor de implicare.

⓶ Managementul stocurilor

Actualizarea manuala a inventarului este o sarcina gestionabila pentru intreprinderile mici. Cu toate acestea, gestionarea manuala a inventarului nu va fi o optiune odata ce afacerea dvs. creste, deoarece nu este o solutie scalabila.

Se datoreaza faptului ca actualizarile manuale vor necesita mai mult timp si efort. Ca sa nu mai vorbim de erorile umane care pot cauza stocuri gresite si livrare lenta.

De aceea, poate fi necesara instalarea unui software de gestionare a stocurilor, cum ar fi InFlow.

InFlow va ajuta sa organizati numerele de serie, fotografiile si categoriile produselor dvs. De asemenea, ofera o imagine de ansamblu asupra stocului dvs., astfel incat sa puteti vedea disponibilitatea produselor si sa efectuati ajustari ale stocului, cum ar fi anularea publicarii produselor epuizate sau intreruperea reclamei acestora.

⓷ Indeplinirea comenzilor

Indeplinirea comenzii se refera la operatiunile comerciale de la primirea unei comenzi pana la livrarea acesteia catre clienti.

Exista multe activitati in cadrul procesului de onorare a comenzii, inclusiv:

  • Alegerea produselor din inventarul dvs.
  • Crearea etichetelor de expediere.
  • Trimiterea de e-mailuri de confirmare.
  • Ambalarea si expedierea produselor.
  • Gestionarea returnarilor.

Pentru a automatiza aceste procese, instalarea InFlow poate fi o optiune excelenta daca cautati un instrument all-in-one cu software de gestionare a stocurilor. Intre timp, optati pentru ShipStation sau Zoho Inventory sunt o alegere mai accesibila.

⓸ Facturare

Crearea manuala a facturilor poate fi un proces repetitiv. In schimb, luati in considerare alegerea instrumentelor care pot automatiza aceasta sarcina.

In general, gateway-uri de plata precum PayPal ofera facturi automate cu sabloane personalizabile. Daca utilizati PayPal, primul pas este sa va conectati la contul dvs. Apoi, selectati Instrumente in meniul de sus -> Facturare -> Creare. Cu toate acestea, aceasta functie vine cu o taxa de 2,9% per tranzactie.

Majoritatea platformelor de comert electronic ofera, de asemenea, pluginuri pentru automatizarea facturilor si a chitantelor. Daca utilizati WordPress, unele dintre cele mai bune pluginuri de factura includ WPForms si WP Invoicing.

⓹ Asistenta pentru clienti

Astazi, viteza este esentiala in asistenta clientilor. Aproape 63% dintre clienti asteapta un raspuns de la o companie in decurs de 10 minute.

Nu e de mirare ca 46% dintre companii folosesc chatbots, un instrument de conversatie bazat pe inteligenta artificiala. Acest instrument poate ajuta companiile sa ofere raspunsuri instantanee folosind un limbaj natural si sa economiseasca pana la 30% din costurile de asistenta pentru clienti.

Platformele sociale precum Facebook si WhatsApp ofera chatbot gratuit. Unele dintre functii includ urmarirea livrarii clientilor, furnizarea de recomandari si rezervarea de intalniri.

Cu toate acestea, este necesar sa aveti cunostinte de codificare pentru a activa un chatbot pe Facebook Messenger. O modalitate de a-l instala fara nicio codificare este sa achizitionati un plan pe un constructor de chatbot, cum ar fi Chatfuel.

⓺ Experienta personalizata a clientilor

98% dintre specialisti in marketing sunt de acord ca personalizarea poate imbunatati relatiile cu clientii. Se datoreaza faptului ca ajuta la furnizarea de recomandari, continut si promotii relevante clientilor.

Instrumentele de personalizare folosesc adesea tehnologii avansate, cum ar fi inteligenta artificiala si invatarea automata, pentru a personaliza experienta utilizatorului in functie de preferintele, comportamentul si datele personale. Mai multe instrumente de personalizare eCommerce includ Salesforce Commerce Cloud si Apptus.

Iata cateva exemple de personalizare pentru inspiratia ta:

  • Recomandati produse pe site-ul dvs. pe baza comportamentului de navigare al vizitatorilor.
  • Aplicati directionarea in functie de locatie geografica. Creati chestionare personalizate.
  • Afisati cupoanele in functie de pagina pe care o priveste un client.

⓻ Social Media Marketing

O modalitate de a va automatiza eforturile de marketing pe retelele sociale este sa utilizati un instrument de ascultare sociala. Va ajuta sa urmariti mentiunile marcii dvs. si cuvintele cheie sau hashtag-urile asociate pe mai multe platforme online.

Instrumentele de automatizare a retelelor sociale va pot ajuta, de asemenea, sa creati un program consecvent. Acestia va pot evalua analiza si pot decide momentele optime pentru a va posta continutul.

Sprout Social este unul dintre cele mai bune instrumente de automatizare a retelelor sociale. Acesta serveste functii de ascultare, publicare si analiza cu date detaliate si o interfata usor de utilizat.

Concluzie

Automatizarea comertului electronic este utilizarea de masini sau software pentru a rula procese de afaceri repetitive. Are multe avantaje pentru industria vanzarilor online, cum ar fi imbunatatirea satisfactiei clientilor, eficienta afacerii si veniturile generale.

Exista mai multe sectoare de comert electronic pe care le puteti automatiza, inclusiv:

  • Marketing prin e-mail
  • Gestionarea stocurilor
  • Onorare a comenzilor
  • Facturare
  • Relatii Clienti
  • Personalizare
  • Marketing pe retelele sociale