Un copil poate avea un IQ ridicat, dar o stima de sine scazuta. Perspectivele sale depind de adulti. Desigur, nu trebuie sa creezi „conditii de sera” supraprotejand copilul. Trasaturile sale individuale de dezvoltare necesita o atentie speciala din partea adultilor si in acest caz, ar trebui sa inscrii copilul la Gradinita Popesti Leordeni.
Nivelul psihologic scazut de pregatire a profesorilor pentru lucrul cu copiii care manifesta un comportament si o gandire non-standard, face ca dorinta unui copil sa fie in felul lor, manifestand isterie, incapacitatea de a urma modele acceptate. In randul profesorilor, exista o opinie ca un copil supradotat nu are nevoie de ajutor.
Dificultatea consta in nivelul scazut de pregatire al profesorilor care nu au capacitatea si timpul necesar de a lucra cu copiii supradotati laolalta cu copiii normali.
Educatori competenti la Gradinita Popesti Leordeni
Personalitatea educatorului este factorul principal in orice formare si educatie. Copiii supradotati sunt extrem de diferiti unul de celalalt in ceea ce priveste tipurile de supradotatie. Tipurile selectate de dotari includ urmatoarele:
Dotari intelectuale. Inteligenta ridicata si o minte dezvoltata le permit acestor copii sa invete cu usurinta diferite materii, dar au atitudini diferite fata de subiecte si, in consecinta, copiii sunt geniali la unele materii, dar nu si la altele.
Excelenta academica. Cu acest tip de supradotatie are loc si o inteligenta suficient de mare, iar copiii ies in prim-plan prin abilitati speciale de invatare. Copiii cu acest tip de supradotatie, in primul rand, sunt capabili sa se asimileze cu brio, adica sa invete.
Talent artistic. Acest tip de supradotatie este sustinut si dezvoltat in gradinite speciale, precum Gradinita Popesti Leordeni. Implica realizari inalte in domeniul creativitatii artistice si abilitatilor interpretative in muzica, pictura, sculptura, abilitati actoricesti.
Talent creativ. In primul rand, disputele continua cu privire la necesitatea de a evidentia acest tip de supradotatie. Esenta dezacordului este urmatoarea. Unii experti considera ca creativitatea este un element integral al tuturor tipurilor de supradotatie, care nu poate fi prezentata separat de componenta creativa.
Metodele de lucru ale unui educator de la Gradinita Popesti Leordeni pentru identificarea copiilor supradotati de varsta prescolara sunt metoda de observatie, metoda de evaluare, metoda de chestionare si multe altele.
Gradinita Popesti Leordeni – Avantaje
Avantajul metodei de observare este ca se desfasoara in conditii naturale. Pe parcursul orelor la gradinita, educatorul evalueaza copiii, oferindu-le o lista de stimuli care cuprinde caracteristicile a 10 domenii in care un copil isi poate arata talentele: realizari intelectuale, academice, creative, literare, artistice, muzicale, tehnice, motrice, artistice, sociale.
Expertul evalueaza fiecare dintre caracteristicile indicate in puncte conform sistemului „in patru puncte”. Copiii supradotati au nevoie de programe de invatare individualizate. Educatorii de la Gradinita Popesti Leordeni care lucreaza cu astfel de copii, au o pregatire speciala. Personalitatea educatorului este factorul principal in orice formare si educatie.
Caracteristicile inerente celor supradotati ne imbogatesc viata in toate manifestarile ei si fac contributia lor la aceasta extrem de semnificativa. In primul rand, copiii supradotati se disting prin sensibilitate ridicata in orice, si multi au un simt al dreptatii foarte dezvoltat, fiind capabili sa surprinda cu sensibilitatea.