Anunturile Gmail sunt una dintre cele mai interesante oportunitati pe care Google le-a oferit agentilor de publicitate pentru a ajunge la oameni unde isi petrec mult timp online – in casuta de e-mail. Am fost obsedat sa le stapanesc in ultima vreme si astazi o sa va dezvalui ce am invatat.

Ce sunt reclamele Gmail?

Anunturile Gmail vizeaza utilizatorii pe baza activitatii conturilor lor personale Gmail si apar in fila Promotii. Cunoscute anterior ca Promotii sponsorizate Gmail, acestea exista din 2013 si au devenit in sfarsit disponibile tuturor agentilor de publicitate.

Deci, ce stim cu adevarat despre aceste anunturi native Gmail? Destul de multe acum, de fapt.

Dupa ce am colectat cantitati masive de date timp de mai bine de un an din cheltuirea a cateva milioane de dolari pentru acest format de anunt, aceasta postare rezuma primele 7 descoperiri interesante ale mele despre anunturile Gmail si cele mai bune recomandari pentru a profita la maximum de acest format AdWords.

Sfatul nr. 1 pentru anunturi Gmail: cresteti CTR-ul si SCORUL DE CALITATE!

Buna, numele meu este Larry Kim si sunt obsedat de Scorul de calitate. Am cercetat la dracu – pentru AdWords, Reteaua de display Google, Twitter si Facebook.

Ghici ce! Scorul de calitate exista absolut in reclamele Gmail!

Gmail Ads nu va arata de fapt Scorul de calitate. In anunturile afisate in Reteaua de cautare, puteti vedea Scorul de calitate la nivel de cuvant cheie, in timp ce in Gmail nu il puteti vedea. Dar, desi nu il puteti vedea, inca exista un Scor de calitate pentru anunturile Gmail.

Iata un exemplu, analizand costul pe clic vs. rata de clic (rata de deschidere a e-mailului) pentru o anumita campanie:

Nu este liniar, dar exista in mod clar recompense uriase pentru ratele de deschidere ridicate si penalitati uriase pentru ratele de deschidere scazute. Pune simplu:

CTR mai mare = CPC mult mai mic

CTR mai mic = CPC MULT mai mare

Trebuie neaparat sa va maximizati ratele de deschidere, deoarece Scorul de calitate a reclamelor Gmail va va oferi recompense uriase. Este diferenta dintre clicurile de 0,10 USD fata de clicurile de 1,15 USD, pe baza caracterului extraordinar sau groaznic al liniilor de subiect.

Deci ce facem cu asta? Scrie subiecte de e-mail irezistibile, nu! Dar cum?

Sfatul nr. 2 pentru reclamele Gmail: valorificati datele existente ale campaniilor de marketing prin e-mail

Marketingul prin e-mail este cel mai popular canal de generare de clienti potentiali. Majoritatea companiilor fac marketing prin e-mail – 87% dintre ele, conform unui sondaj realizat de Chief Marketer:

Deci, cum puteti profita de campaniile existente de marketing prin e-mail pentru a va imbunatati anunturile Gmail?

Chiar daca nu ati mai facut anunturi Gmail inainte, ar trebui sa aveti o biblioteca de e-mailuri pe care le-ati trimis inainte si posibilitatea de a va da seama daca s-au descurcat bine.

Conectati-va la sistemul dvs. de marketing prin e-mail (folosim Marketo, dar folosim orice aveti, fie ca este vorba de Constant Contact, HubSpot, Salesforce sau altceva). Trageti un raport de performanta prin e-mail. Sortati dupa rata de deschidere.

E-mailurile care ti-au facut bine din punct de vedere organic se vor descurca bine intr-un format de anunt prin e-mail sponsorizat? Este foarte probabil. Sortarea dupa rata de deschidere va dezvalui unicornii tai. Nu va deranjati sa le promovati pe cele de gunoi pentru ca nimeni nu le va deschide de la inceput – iar cand o vor face, va va costa un brat si un picior.

Nu pot sa-mi impartasesc toate secretele, dar e-mailul nostru cu cea mai buna performanta prin rata de deschidere este de peste 40%, iar subiectul este: „Intrebare rapida”.

Ati fi nebun sa nu utilizati comoara existenta a liniilor de subiect ale e-mailului atunci cand faceti anunturi Gmail.

Sfatul nr. 3 pentru reclamele Gmail: utilizati emoji

Stiai ca asta va veni! Este foarte adevarat. Emoji-urile cresc ratele de deschidere.

Este un pic nebunesc, dar ai inteles ideea.

Inbox-urile sunt o zona atat de competitiva pentru a atrage atentia oamenilor. Emojiurile fac cu adevarat sa apara liniile de subiect – in special pe mobil, unde au loc aproximativ jumatate din deschiderile de e-mail (desi exista o variatie substantiala in aceasta cifra, deoarece depinde foarte mult de public si de industrie).

Nu are sens sa nu folosesti emoji. Aproape orice afacere din orice industrie poate gasi un motiv creativ pentru a include un emoji in linia de subiect. (OK, poate nu daca sunteti intr-o afacere extrem de serioasa, cum ar fi o casa de pompe funebre.) In caz contrar, ar trebui sa va simtiti destul de increzatori ca adaugarea de emoji la linia de subiect va creste ratele de deschidere cu aproximativ 30%.

Asigura-te doar ca emoji-urile tale sunt relevante pentru subiect – nu folosi doar un zambet. Daca faci publicitate unui magazin de gogosi, foloseste un emoji cu gogosi; daca faceti reclama pentru o pizza speciala la restaurantul dvs., includeti un emoji de pizza.

Sfatul nr. 4 pentru anunturi Gmail: nu exista remarketing? Faceti directionarea prin cuvinte cheie!

Remarketing-ul functioneaza atat de incredibil de bine, deoarece istoricul de navigare din trecut este un mare predictor al activitatilor comerciale viitoare. Ganditi-va la marketingul prin e-mail. Chiar daca aveti o lista uriasa de o jumatate de milion de e-mailuri de inscriere, nu este mai bine sa va concentrati asupra persoanelor care au interactionat cu e-mailurile dvs. candva in ultimele luni? Da! De ce?

Oamenii isi pierd interesul. Unele perspective fierbinti se racesc. Cineva care s-a inscris cu un an in urma, dar nu a deschis niciun e-mail de mai mult de sase luni, probabil ca nu mai este pe piata pentru lucrul tau acum.

Deci, cum vizati persoanele care si-au aratat recent interesul pentru lucrurile dvs. in reclamele Gmail?

Din pacate, cele mai comune optiuni de anunturi grafice de remarketing si „In segmentele de piata” nu sunt tinte disponibile in reclamele Gmail si probabil ca nu vor fi in viitor, din cauza reglementarilor privind informatiile de identificare personala legate de marketingul prin e-mail.

DAR exista un truc inteligent pentru a ocoli aceasta problema. Puteti face directionarea prin cuvinte cheie ca inlocuitor pentru remarketing.

Cand oamenii intra in canalul nostru, le trimitem e-mailuri ca parte a campaniilor de automatizare de marketing care contin cuvantul WordStream, care ajung in conturile lor Gmail. Asa ca pot viza cu interes recent de la WordStream, tintind propriile marci comerciale.

De ce sa vizati oameni care sunt deja familiarizati cu dvs. si in canalul dvs.?

Ei bine, sa presupunem ca e-mailurile tale au o rata de deschidere de 15 sau 20%. Aceasta inseamna ca 75 pana la 80% dintre persoanele din palnia dvs. nu interactioneaza cu acele e-mailuri. Deci, exista o multime de avantaje in a le directiona cu anunturi Gmail, chiar daca sunt deja in canalul dvs.

Directionarea persoanelor care sunt familiarizate cu marca dvs. va creste, de asemenea, CTR si Scorul de calitate, reducand astfel CPC-urile.

Sfatul nr. 5 pentru reclamele Gmail: innebuniti-va cu cuvintele cheie ale concurentei

De ce sa te opresti la propriile marci comerciale? De ce sa nu vizati si persoanele care si-au aratat recent interesul pentru lucrurile pe care le vinde concurenta dvs.?

Pe langa faptul ca va vizati propriii termeni de marca, puteti, de asemenea, sa vizati termenii de marca ai concurentilor dvs. prin intermediul Anunturilor Gmail. Oamenii care sunt pe piata pentru produsele concurentei primesc e-mailuri de la concurenti care mentioneaza termenii marcii lor chiar acum.

Directionarea marcilor comerciale ale concurentilor dvs. este o modalitate inteligenta de a va fura unele vanzari! Faptul ca sunt in cautarea unei solutii concurente va creste dramatic Scorul de calitate si va scadea CPC-urile.

Sfatul nr. 6 pentru anunturi Gmail: nu uitati de Deep Click Analytics

Ratele de deschidere sunt evident importante, dar trebuie totusi sa verificati ce fac oamenii dupa ce deschid anuntul Gmail.

Google are toate aceste valori specifice campaniilor Gmail, care nici macar nu sunt activate in mod prestabilit! Este esential sa activati si sa monitorizati acestea (redirectionare, salvari, clicuri catre site) pentru a urmari starea campaniilor dvs.:

Sfatul nr.7 pentru reclame Gmail: amestecati-l cu 4 formate de anunturi diferite

Gmail Ads ofera patru formate diferite de anunturi din care sa alegeti:

  • Sablon imagine Gmail
  • Sablon de promovare unica pe Gmail
  • Sablon pentru mai multe produse Gmail
  • Sablon de catalog Gmail

Foloseste-le pe toate. Este posibil sa descoperiti ca diferite tipuri de oferte functioneaza cel mai bine cu diferite formate de anunturi Gmail. De exemplu, daca aveti mai multe lucruri pe care sa faceti clic, ar putea creste sansele ca oamenii sa gaseasca ceva interesant pe care sa faceti clic, mai ales daca promovati produse. Anuntul sablon cu mai multe produse arata similar cu e-mailurile de marketing pe care le trimite Etsy.

Observati ce lipseste din lista? Potrivire clienti

De ce noua directionare dupa clienti nu este pe aceasta lista? Stiti, noua functie uimitoare care va permite sa vizati anunturi Gmail pe baza adreselor de e-mail ale utilizatorilor? Ciudat, nu?

Motivul: ma lupt cu asta.

Indiferent de motiv, chiar si atunci cand incarc o lista uriasa de e-mailuri, avem probleme cu acumularea unui numar mare de afisari de anunturi. Am vazut asta in cateva conturi. De exemplu, am facut o campanie in care am incarcat o lista gigantica cu 100.000 de potriviri prin e-mail si am primit doar cateva mii de afisari. Nu stim de ce.

Speram ca in curand vom vedea ca functia de directionare dupa clienti, foarte promitatoare, isi atinge potentialul maxim pentru agentii de publicitate.

Ganduri finale despre reclamele Gmail

Google ofera agentilor de publicitate multe oportunitati interesante, astfel incat acestia sa poata profita la maximum de formatul de anunturi Gmail – puteti reduce costurile optimizand mai multe aspecte ale campaniei dvs., puteti ajunge la propriul public (si la un nou) public si puteti masura succesul dupa deschidere. Cu toate acestea, exista destul de multe restrictii si limitari unice pentru reclamele Gmail, care depasesc limitele normale din anunturile afisate in Reteaua de cautare. Speram ca Google va deschide un pic mai mult functia de directionare dupa clienti in viitor si vom relaxa unele dintre politicile publicitare.