Orice proprietar al unei afaceri online sa posesorul unui blog stie cat de important este ca vizitatorii sa il poata contacta online utilizand orice tip de conexiune la Internet sau dispozitiv. Intr-adevar, procesul de realizare al unui website necesita atentie sporita la cele mai mici detalii deoarece exista un numar mare de device-uri utilizate pentru navigarea in domeniul online, cum ar fi tabletele, telefoanele, laptopurile, MacBook-uri sau desktopuri.
Conform studiilor, aproape fiecare client care viziteaza un magazin fizic foloseste un dispozitiv mobil pentru a compara preturile produselor si pentru a vedea daca ofertele din mediul online nu sunt mai avantajoase. Asadar, e important sa detii un website responsive care se adapteaza fara probleme dispozitivului folosit de utilizator.
Atunci cand un site este responsive, pe ecranul device-ului vor fi afisate toate textele, imaginile si continutul in asa fel incat sa fie usor de citit iar navigarea sa fie facila. Un astfel de website sporeste increderea consumatorilor iar probabilitatea de a achizitiona produsele sau serviciile este mult mai mare. Daca ai nevoie de ajutor in privinta tehnicilor de web design, poti sa apelezi cu incredere la diversi specialisti, de genul thc.ro sau altii, care pot realiza un website perfect pentru nevoile tale.
Ce criterii legate de design trebuie luate in calcul?
Atunci cand vrei sa iti optimizezi site-ul pentru device-uri mobile, trebuie sa tii cont ca un website trebuie sa fie mobile-friendly. Astfel, trebuie sa fie afisat perfect indiferent de dispozitivul de pe care este accesat.
Totodata, paginile trebuie sa se incarce rapid, fara delay-uri sau alte erori. Practic, viteza de incarcare a website-ul este esentiala indiferent de tipul device-ului, rezolutia display-ului sau conexiunea la Internet. Un astfel de website performant se adapteaza la rezolutia si dispozitivul utilizatorului pentru a-i oferi o exeperienta excelenta.
In cazul in care website-ul tau foloseste imagini cu o rezolutie mare, trebuie sa iei in considerare redimensionarea imaginilor. Acestea trebuie scalate astfel incat sa poate fi vizualizate in intregime in orice rezolutie.
Utilizatorii sunt vesnic grabiti si nu au timp de pierdut incercand sa citeasca informatii sau sa acceseze datele de contact de pe un site. Cu atat mai mult daca acestea sunt scrise cu un font mic si greu de descifrat. Trebuie luat in considerare si marimea caracterelor precum si numarul lor.
Un alt aspect este acela ca informatiile importante trebuie plasate in prima jumatate a paginii. Pentru a intelege modul in care opereaza utilizatorii de dispozitive mobile trebuie sa testezi website pe multiple deviceuri pentru a vedea care informatii sunt esentiale si cum le poti oferi in cel mai rapid mod posibil.
Informatiile de pe site trebuie sa fie prezentate cu ajutorul unor texte si imagini usor de citit sau vizualizat iar butoanele prin care interactioneaza sa fie mari, si usor de accesat. Acestea sunt doua aspecte esentiale in dezvoltarea unei versiuni mobile a unui website.
Totodata, e util sa monitorizezi interactiunile de pe dispozitivele mobile prin intermediul Google Analytics. Utilizand acest instrument, poti vizualiza si descifra diverse valori statistice si informatii privind persoanele care iti viziteaza website-ul de pe dispozitive mobile.
Ce greseli sa eviti?
Inainte de publica website-ul, asigura-te ca l-ai testat pe mai multe dispozitive mobile. Nu face greseala sa presupui ca functionarea corecta a acaestuia pe o anumita rezolutie ineamna o afisare perfecta pe orice rezolutie sau dispozitiv. Se recomanda testarea pe mai multe device-uri sau utilizarea unui serviciu specializat pentru a te asigura ca website-ul functioneaza corect.
In plus, distanta in scroll-uri sa nu fie lunga deoarece e important ca pagina accesata de utilizatori sa fie cursiva iar continutul usor de citit. Cat priveste pop-urile, ar trebui eliminate deoarece mai ales pe un dispozitiv mobil, pot fi enervante deoarece blocheaza anumite elemente sau texte de pe website.