Anul trecut, in timp ce am facut economii pentru nunta mea, am finalizat un numar mare de joburi independente Google Analytics. Procedand astfel, a trebuit sa ma confrunt cu multe probleme diferite care apar atunci cand lucrati la conturi Google Analytics pentru un numar mare de clienti. Aceasta postare detaliaza cateva dintre solutiile pe care le-am gasit.
Obtinerea accesului la conturile clientilor
Cand incepeti sa lucrati cu un client nou, cereti-i sa adauge ID-ul dvs. Google in contul lor Google Analytics ca administrator (nu aveti un ID Google? Creati unul). Clientul va poate adauga prin:
-
Facand clic pe „Administrator” in partea dreapta sus a interfetei Google Analytics.
-
Facand clic pe profilul la care doresc sa-ti dea acces.
-
Facand clic pe fila Utilizatori.
-
Facand clic pe butonul „+ Utilizator nou”.
Nu cereti clientului sa va predea propriile acreditari de conectare. Majoritatea clientilor vor fi bucurosi sa faca acest lucru, dar majoritatea acelor clienti nu par sa realizeze ca, facand acest lucru, iti ofera, de asemenea, acces la contul lor Gmail si la orice alt produs Google utilizat sub acea autentificare. In calitate de consultant, daca nu ati avut niciodata acces la contul lor, nu poate incerca sa va invinovatiasca atunci cand cineva acumuleaza 5.000 USD din taxe neaprobate in contul sau AdWords (si da, acest lucru s-a intamplat).
Gestionarea tablourilor de bord si rapoartelor personalizate
In cadrul Google Analytics, toate tablourile de bord si rapoartele personalizate sunt legate de ID-uri individuale ale Contului Google. Ce inseamna asta? Inseamna ca daca ma conectez la Google Analytics cu ID-ul meu Google personal, accesez contul unui client si creez un raport personalizat pentru el, atunci cand clientul se conecteaza la Google Analytics cu propriul ID Google, nu va vedea acest nou raport personalizat . Practic, in calitate de utilizator al Google Analytics, puteti vedea numai rapoarte si tablouri de bord personalizate care au fost configurate cand sunteti conectat cu propriul dvs. ID Google.
Deci, daca nu le cerem clientilor sa ne dea acreditarile lor de conectare, cum obtinem configurarea personalizata a tabloului de bord si a rapoartelor pentru ei? Noi impartim.
Partajarea tablourilor de bord personalizate
Pentru a partaja un tablou de bord personalizat, navigati la tabloul de bord in cauza si faceti clic pe butonul „distribuiti”, evidentiat cu rosu mai jos.
Facand clic pe „distribuie”, se declanseaza o caseta luminosa precum cea prezentata mai jos.
Acest link evidentiat este ceea ce trebuie sa-l impartasiti cu clientul dvs. Cand clientul deschide acel link intr-un browser si se conecteaza la Google Analytics, va vedea ceva de genul acesta:
Odata ce clientul alege profilul pe care doreste sa foloseasca tabloul de bord personalizat si da clic pe „creati”, tabloul de bord va fi vizibil in propriul cont.
Cateva note diverse despre partajarea tablourilor de bord personalizate:
- Daca partajati un tablou de bord personalizat care include rapoarte personalizate, nu este necesar sa partajati si rapoartele personalizate individuale.
- Daca ati partajat deja un tablou de bord personalizat cu un client si apoi modificati acel tablou de bord sub propria dvs. autentificare, instanta clientului a tabloului de bord nu se va modifica.
- Invers, daca clientul modifica tabloul de bord dupa ce l-ati partajat cu el, modificarile acestora nu vor aparea pe versiunea originala a tabloului de bord.
- Pentru niste bani usori, petreceti mult timp creand un tablou de bord personalizat minunat pentru un singur client. Apoi, cand obtineti mai multi clienti, percepeti-i o suma X de dolari pentru un tablou de bord „personalizat” si impartasiti-le pe cel pe care l-ati creat anterior.
Partajarea rapoartelor personalizate
Partajarea unui raport personalizat este foarte asemanatoare cu partajarea unui tablou de bord, dar accesul la butonul de partajare real este diferit. Pentru rapoarte personalizate, faceti mai intai clic pe fila „Personalizare” din interfata. Veti fi adus la un ecran care listeaza toate rapoartele dvs. personalizate. Langa fiecare raport, veti gasi un buton pentru „actiuni”. Faceti clic pe acesta si selectati „partaja”, dupa cum se arata mai jos:
Dupa aceasta, pasii ramasi se potrivesc cu ceea ce se intampla cu tablourile de bord personalizate. Se lanseaza o caseta light cu linkul de distribuire. Cand clientul viziteaza acel link, trebuie sa aleaga in ce profil doreste sa afiseze raportul personalizat si gata!
E-mailuri programate
Multi clienti doresc sa le trimita prin e-mail rapoarte si/sau tablouri de bord de la Google Analytics intr-un program zilnic, saptamanal sau lunar. Configurarea acestor e-mailuri este destul de usoara, descrisa aici.
Exista, totusi, unele probleme potentiale ascunse cu acest proces.
- Cand programarea e-mailurilor este configurata sub propriul ID Google, clientul nu are acces la acea programare (in acelasi mod in care nu are acces la tablouri de bord si rapoarte personalizate inainte de a le distribui). Vor primi e-mailurile, dar nu vor putea modifica nimic despre ele pe viitor.
- Daca clientul va elimina accesul din contul sau Google Analytics, toate e-mailurile pe care le-ati programat pentru acel cont nu vor mai fi trimise.
- E-mailurile pe care le-ati configurat sub datele de conectare vor fi trimise clientului „de la” adresa dvs. de e-mail de conectare. Aceasta inseamna ca daca clientul raspunde la unul dintre e-mailuri, acesta va ajunge la dvs.
Din cauza notei #3 de mai sus, tind sa incerc sa explic clientilor cum sa configureze ei insisi e-mailurile programate. In caz contrar, clientii vor raspunde la e-mailuri care vor intreba lucruri de genul „Hei, cum se face ca traficul meu de cautare organic scade ca o piatra?”, ceea ce ar fi bine, cu exceptia faptului ca clientii vor trimite aceste „intrebari rapide” la sase luni dupa proiectul dvs. cu ei. este complet, asteapta sa raspunzi gratuit la intrebarile lor.
Renuntarea la accesul la conturile clientilor
Am finalizat aproximativ 125 de proiecte Google Analytics separate anul trecut si, pentru aproape fiecare dintre aceste proiecte, am primit acces de administrator la un cont Google Analytics. Daca sunteti la fel ca mine, lasati acolo zeci si zeci de conturi de client latente pe pagina dvs. „Acasa contului” va innebuneste.
S-ar putea sa va ganditi: „El ar trebui doar sa faca clic pe butonul „Eliminati ID-ul meu din acest cont”!” Ne pare rau, acel buton nu exista (Esti acolo Google? Sunt eu, Ben. Ma rog, poti sa adaugi acel buton pentru noi?)
Cea mai usoara solutie la aceasta problema , desigur, este ca clientul sa va retraga accesul din cont atunci cand proiectul este finalizat. Cu toate acestea, exista multe motive pentru care acest lucru ar putea sa nu fie fezabil. Poate ca clientul tau este putin nebun si ai prefera sa nu mai comunici cu el. Sau poate ca persoana de contact cu clientul cu care ai lucrat a parasit compania si acum nimeni de acolo nu stie care este autentificarea. Sau cine esti. Sunt multe motive, asa ca iata ce fac:
- Creati un alt ID de Cont Google, denumindu-l ceva de genul „ [email protected] ”. Vom numi asta „ID-ul nostru auxiliar” (pentru ca imi place cuvantul „auxiliar”).
- Deschideti doua browsere diferite (adica Chrome si Firefox), unul conectat la contul dvs. personal si celalalt conectat la contul dvs. auxiliar.
- In contul dvs. personal, furnizati ID-ul auxiliar cu acces de administrator la contul de client.
- Daca contul de client are un tablou de bord personalizat sau rapoarte personalizate configurate, partajati-le cu contul dvs. auxiliar utilizand metodele descrise anterior.
- Daca configurati e-mailuri programate pentru contul client, configurati-le din nou sub ID-ul contului auxiliar. Daca nu faceti acest lucru, e-mailurile vor inceta sa fie trimise cand vom finaliza pasul 6 de mai jos.
- In contul tau auxiliar, acceseaza ecranul de administrare Utilizatori. Dorim sa eliminam ID-ul nostru personal din acest cont acum, dar veti vedea ca linkul pentru „eliminare” este inactiv. Faceti clic pe „Setari” pentru ID-ul dvs. personal, schimbati rolul in „Utilizator” si salvati-l. Acum reveniti la ecranul de administrare a utilizatorului si eliminati-va ID-ul personal din cont.
Terminat! Nu a fost greu deloc, nu-i asa? Nu? gresesc total? Asta a fost o durere regala in fund? „Hei Google, avem nevoie de un buton „elimina-ma” cat mai curand posibil!”
Ce se intampla daca clientul mi-a schimbat rolul in „Utilizator”?
Deci, clientul ti-a schimbat nivelul de acces la utilizator cand proiectul s-a incheiat, iar acum nu va raspunde la e-mailurile tale sau doar te va elimina din cont. Ce faci?
- Plange putin. E in regula, da-i drumul.
- Accesati un subiect vechi de patru ani pe forumurile Google si plangeti-va impreuna cu toti ceilalti oameni ignorati.