Multi retaileri de comert electronic considera ca strategiile lor de marketing PPC si SEO sunt entitati separate. Uneori, ele sunt chiar vazute ca alternative una la alta, marcile care investesc doar intr-una cateodata. Desigur, aceasta este o greseala tragica, deoarece strategiile PPC si SEO sunt necesare pentru a se integra una in alta pentru ca un site sa-si atinga potentialul maxim in SERP-uri.
SEO este o metoda de crestere a traficului organic al unui site prin vizibilitate sporita si autoritate a site-ului. Alternativ, publicitatea cu plata-pe-clic (PPC) cauta sa genereze trafic prin reclame create cu atentie si directionate in motoarele de cautare, retele sociale si alte destinatii online populare.
Desi fiecare este diferit, ambele isi propun sa atinga obiective similare. In plus, strategiile SEO si PPC se bazeaza adesea una pe alta, hranindu-l pe celalalt cu informatii vitale pentru a ajuta la imbunatatirea performantei celuilalt.
Pentru a intelege pe deplin relatia simbiotica dintre aceste doua metodologii de marketing, haideti sa exploram aceste doua tactici in profunzime, cum sunt diferite, cum sunt asemanatoare si sa subliniem cu exactitate modul in care SEO si PPC se alimenteaza reciproc cu rezultatele.
SEO si PPC: diferentele
Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) este disciplina care urmareste cresterea calitatii si cantitatii de trafic pe care un site il primeste de la motoarele de cautare precum Google sau Bing. Exista o varietate de tehnici SEO pentru imbunatatirea clasamentului, inclusiv crearea de continut, optimizarea tehnica, crearea de link-uri si alte astfel de activitati.
Pe de alta parte, publicitatea PPC este un model de marketing digital in care agentii de publicitate platesc o suma alocata de fiecare data cand o persoana face clic pe una dintre reclamele lor.
In timp ce aceste doua tactici sunt ambele cuprinse sub umbrela marketingului pentru motoarele de cautare (SEM), exista cateva diferente cheie intre aceste doua concepte.
In primul rand, reclamele platite (de obicei) apar in partea de sus a listelor motoarelor de cautare – deasupra clasamentelor organice – care sunt influentate de implementarile de optimizare pentru motoarele de cautare.
In al doilea rand, agentii de publicitate care genereaza trafic din anunturile lor trebuie sa plateasca pentru acele vizite pe site. Nu acelasi lucru este valabil si pentru inregistrarile organice care obtin clicuri ca urmare a castigarii de vizibilitate prin utilizarea celor mai bune practici SEO.
In al treilea rand, rezultatele generate de campaniile PPC – fie ca este vorba de constientizare, trafic, conversii sau toate cele de mai sus – sunt imediate. Cu toate acestea, odata ce promovarea se incheie, valorile unui site vor reveni probabil la nivelurile dinainte de campanie.
Alternativ, strategiile SEO necesita adesea mult timp pentru a castiga impuls, iar companiile s-ar putea sa nu vada o rentabilitate a investitiei timp de multe luni sau chiar ani. Cu toate acestea, odata ce strategia de optimizare a cautarii a unei companii incepe sa produca rezultate, acele schimbari tind sa fie pe termen lung si extrem de prospere.
SEO si PPC: Asemanarile
In timp ce PPC si SEO sunt diferite in multe privinte, ele au, de asemenea, unele aspecte comune evidente.
In primul rand, ambele tactici urmaresc sa atraga trafic catre un site web si adesea au ca scop generarea de conversii. In timp ce unul face acest lucru prin mijloace platite, iar celalalt prin sarcina de a urca organic SERP-urile, scopul final ramane acelasi.
In al doilea rand, SEO si PPC sunt ambele strategii bazate pe cuvinte cheie. In timp ce agentii de publicitate vor efectua cercetari de cuvinte cheie pentru a identifica fraze prospere pentru care sa licitati si pe cele irelevante de exclus prin liste de cuvinte cheie negative, SEO vor analiza, de asemenea, termeni relevanti pentru a intelege cum sa optimizati titlurile, continutul, elementele tehnice si alte aspecte critice de pe site.
Cu diferentele si asemanarile dintre aceste doua strategii subliniate, haideti sa exploram modul in care utilizarea SEO si PPC impreuna este formula pentru succesul motorului de cautare.
Cum PPC si SEO se ajuta reciproc
Nu numai ca este adevarat ca SEO si PPC urmaresc adesea aceleasi scopuri, dar fiecare tactica o sustine de fapt pe cealalta, producand castiguri in ambele campanii. PPC ajuta eforturile SEO prin:
Maximizarea acoperirii SERP
Cand un site ruleaza publicitate PPC, acestea apar in partea de sus a rezultatelor cautarii, fiind astfel primul lucru pe care il vad cei care cauta.
Atunci cand este cuplat cu eforturile de SEO, o marca poate consuma o mare parte din SERP-uri, prezentand reclame in partea de sus si liste organice de mai jos. Prin urmare, daca un cautator trece peste sectiunea de anunturi si merge direct la clasamentele organice, va gasi afacerea si acolo.
Acest lucru permite efectiv site-urilor sa castige dublul expunerii pe care ar avea-o daca ar fi folosita una dintre aceste strategii, crescand astfel sansele ca utilizatorul sa faca clic pe site-ul marcii.
In plus, avand in vedere ca o anumita companie este atat de bine reprezentata in SERP-uri, acest lucru ofera consumatorilor o incredere sporita ca afacerea este una de renume care ofera produse sau servicii de calitate.
Combinand PPC si SEO, organizatiile pot indruma mai eficient potentialele catre site-ul lor si pot incuraja implicarea in randul consumatorilor.
Simbioza cuvintelor cheie
PPC si SEO depind ambele in mare masura de optimizarea cuvintelor cheie pentru a iesi la iveala pentru cautari similare. Pentru ca companiile sa apara in SERP-urile pentru interogari relevante, acestea trebuie sa vizeze cuvintele si expresiile corecte.
Pentru marcile care si-au optimizat site-urile pentru cautare de ceva timp, ele poseda deja date despre cuvinte cheie care pot ajuta la informarea campaniilor lor PPC pentru a produce rezultate mai bune.
Cu toate acestea, pentru cei care sunt noi in SEO, masurarea eficacitatii eforturilor lor poate fi o provocare, avand in vedere ca rezultatele necesita timp pentru a se afisa. Dar, deoarece campaniile PPC genereaza rezultate imediate, agentii de publicitate pot colecta cuvinte cheie care s-au dovedit a fi profitabile si pot transmite aceste informatii echipelor SEO pentru a optimiza paginile pentru o vizibilitate si trafic sporit.
Utilizarea informatiilor despre cuvinte cheie din campaniile PPC ii poate ajuta pe SEO sa inteleaga tipurile de termeni pe care utilizatorii ii cauta pentru a descoperi paginile unei companii. In loc sa astepte ca datele SEO sa inceapa sa apara, agentii de marketing pot utiliza datele PPC pentru a face ajustarile necesare campaniilor SEO.
Apoi, cand rezultatele SEO incep sa apara, acele informatii pot fi transmise agentilor de publicitate PPC pentru a ajuta la cresterea eficientei promotiilor lor.
Constientizare crescuta a marcii
Cand un consumator face clic pe o reclama PPC, este directionat catre o pagina de destinatie unde afla despre o afacere si ofertele acesteia. De acolo, ar putea explora un site in continuare pentru a obtine o masura mai buna pentru brand. In alte cazuri, acestia pot fi distrasi si sa sara de pe pagina.
Desi acest lucru s-ar putea simti putin descurajator, acel consumator tocmai a devenit constient de companie si de ceea ce ofera aceasta prin anuntul PPC. Atunci cand persoana respectiva cauta produse sau servicii similare in viitor, este probabil sa-si aminteasca interactiunea cu site-ul web al companiei si sa faca clic pe listele organice ale acesteia.
Pe masura ce clientii potentiali devin din ce in ce mai familiarizati cu o marca, este mai probabil sa interactioneze cu continutul sau listat organic, rezultand astfel niveluri ridicate de trafic si (potential) conversii.
In cele din urma, publicitatea PPC ajuta la generarea de constientizare a unei afaceri, chiar daca clientii potentiali nu se convertesc imediat, ceea ce poate duce la mai mult trafic organic in viitor.
Acestea sunt doar cateva dintre modalitatile prin care SEO si PPC se avantajeaza reciproc.
Cu toate acestea, daca proprietarii de afaceri nu inteleg cum sa urmareasca si sa masoare aceste informatii, aceasta explicatie este in zadar.
Cum sa urmariti si sa masurati performanta
Faptul este ca diferitele afaceri vor avea obiective diferite. Deoarece KPI-urile utilizate pentru masurarea acestor obiective vor varia, vom explora acest subiect prin intermediul celor mai comune doua tinte ale unei afaceri online: Trafic si conversii.
Obiectivele SEM ale unei afaceri nu trebuie sa fie complicate. Cu toate acestea, nici ele nu ar trebui sa fie prea simpliste.
Prin urmare, obiectivele ar trebui sa acopere informatii precum:
- Cantitatea de trafic dorita de generat
- Bugetul care trebuie cheltuit pe astfel de piste
- Cronologia pentru a castiga trafic in interior
Exista o varietate de KPI-uri PPC importante pe care agentii de publicitate ar trebui sa le masoare. Cu toate acestea, in contextul acestei conversatii, cele mai critice de monitorizat sunt ratele de clic si conversiile.
Analizand clicurile si conversiile generate de anumite cuvinte cheie, publicitatea poate intelege ce termeni s-au dovedit a fi folositori pentru a-i determina pe consumatori sa intreprinda actiunea dorita si sa genereze venituri pentru o companie.
Cuvintele cheie care s-au dovedit a fi cele mai benefice pot fi apoi transmise departamentului SEO al unei companii pentru optimizarea pe site si crearea de continut.
Din punctul de vedere al SEO, Google Analytics va fi resursa lor principala pentru masurarea rezultatelor eforturilor de optimizare. KPI-urile pe care aceste persoane vor dori sa le analizeze includ:
- Clasamentul cuvintelor cheie
- Timpul petrecut pe pagina
- Trafic organic
- Conversii organice
Masurarea acestor valori prin Google Analytics va permite proprietarilor de site-uri sa stie daca vizeaza cuvintele cheie potrivite, daca consumatorii gasesc un site cu acesti termeni, daca utilizatorii gasesc experienta lor pe site interesanta si daca vizitatorii fac conversie ca urmare.
Masurand si urmarind aceste informatii, echipele PPC si SEO pot lucra impreuna pentru a creste performanta si profitabilitatea fiecarei metodologii.
SEO si PPC au multe in comun, mai ales ca fiecare lucreaza pentru a conduce obiectivele de afaceri.
Deoarece aceste doua tactici sunt intrinsec legate, este imperativ ca comerciantii sa invete cum sa transmita informatii inainte si inapoi intre echipele lor SEO si PPC, deoarece acesta este adevaratul secret pentru a domina competitia in SERP-uri.