Cum scrii advertoriale SEO (articole sponsorizate) in era in care marketingul acapreaza continutul branded?
Pe masura ce advertisingul cu bannere s-a dovedit tot mai ineficient, publisherii digitali au cautat iar si iar metode a crea cresterea tranficului, a brandului si a ROI-ului. O varianta intotdeauna eficienta este campania de advertoriale SEO. Insa, ce face un advertorial sa ramana in competitia cu articolele de content marketing? Aflam cateva solutii de la agentia de optimizare SEO Mogu.
10 elemente definitorii pentru a scrie advertoriale SEO care vand:
Fie ca vorbim despre sustinerea unei cauze sau a unui proiect, despre a vizita un magazin, despre a cumpara un produs, despre a alege un serviciu, a download-a un PDF sau a te inscrie la un newsletter via email, un mesaj destept poate atrage userul. Asa se intampla si in cazul alegerii campaniilor de optimizare SEO pentru cresterea afacerii, bazate pe native advertising si advertoriale SEO.
Tocmai de aceea o agentie de optimizare SEO poate fi cel mai bun aliat in cresterea traficului dar si in pozitionarea brandului in motoarele de cautare. Oricare ar fi formatul pe care il alegi in realizarea unor advertoriale SEO (liste sau ghiduri scrise, articole in print sau filme, povesti scurte sau mesaje mai lungi), exista cateva trucuri ce te ajuta.
1. Studiaza locul unde vei fi publicat (revista sau site-ul)
Cand cream articole publicitare SEO incepem prin a vedea contextul unde acestea vor „sta”. De la alegerile grafice pana la continutul publicat.
2. Studiaza headline-urile!
Analizam mereu modalitatea in care sunt comunicate headline-urile. Daca ele contin emotie sau sunt prezentate pragmatic.
3. Studiaza deschierea materialelor editoriale specifice site-ului
Cand cream advertoriale SEO studiem materialele din planul editorial, sa vedem cum se deschid, asfel suntem mai aproape de cunoasterea cititorilor. Cum este deschiderea? Profunda sau la suprafata? Cunoastem un personaj sau un loc? Pe ce se focuseaza scrierea? Pe ce simturi? Este o frazeistica mai lunga, detaliata ori scurta si la obiect?
4. Studiaza felul in care este structurat materialul
Se foloseste blocul de text sau dialogurile? Se folosesc articole SEO pentru site mai scurte sau mai lungi? Atunci cand creezi advertoriale SEO pentru o platforma, trebuie sa te mulezi profilului.
5. Studiaza audienta
Ce isi doreste utilizatorul care urmareste platforma? Ce demografic si ce psihografic respecta audienta? O agentie de optimizare SEO ce creeaza si native sau advertoriale are ca scop sa vada bine sunt cititiorii.
6. Intelege politica de reclama a publicatiei respective
Care este politica site-urile cu privire la advertoriale? Daca consideri ca un anumit site poate fi partenerul perfect insa se opune campaniilor de optimizare SEO prin advertoriale, pierzi timp!
7. Creeaza advertoriale SEO cu poveste!
Rolul advertorialelor SEO este sa prezinte o poveste, un mesaj, un content relevant. Aduna fapte, citate, personaje, descrie emotii si stari, prezinta un conflict, o intriga si rasturnari de situatie. Este important sa ai skill-uri de storytelling cand creezi advertoriale SEO.
8. Identifica durerea cititorului
Ce isi doreste userul? Ce il macina? Ce il domina? Care este emotia pe care vrei sa o aduci la suprafata in cititor?
9. Agita suferinta
Cand cream articole SEO pentru blog sau site partener, ne intrebam mereu cum putem sa scoatem cititorul din rutina. Cum il putem face sa simta, sa fie miscat, impresionat, sa empatizeze.
10. Vorbeste despre cine este de vina
Construind advertoriale SEO axate pe un „dusman” comun al cititorului, vei crea deja comunitate, apartenenta.
11. Adu in prim plan solutia
Atunci cand cititorul este „prins”, este momentul ca scopul advertorialului sa fie atins. Acum intra in scena solutia, produsul sau serviciul ce este promovat. Acum demonstram ce beneficii aducem si ce putem transforma.
12. Sustine-ti scrierea!
Orice mesaj aduci in fata, trebuie sa il poti sustine, de la fapte la rezultate si statistici. Mentioneaza toate informatiile in ceea ce scrii asa incat user-ul sa primeasca informatia completa.
13. Incheie cu un strop de speranta si fericire
Intotdeauna o poveste buna are happy end. Asa este si in cazul reclamelor din text, asa zisele advertoriale SEO. Ai nevoie de o concluzie cu speranta si dorinta de a merge mai departe.
14. Adauga call to action!
Nu putem vorbi despre strategii de optimizare SEO pentru cresterea afacerii sau a traficului pe site, fara call to action. Daca pana aici am facut treaba asa cum cititorul are nevoie, el va vrea sa ne contacteze. Asa ca este nevoie sa ii spui, specific, ce are de facut.