Ce este un backlink? Un backlink poate fi fie un link intern care directioneaza o pagina a site-ului dvs. catre o alta pagina a site-ului dvs., fie un link extern care directioneaza utilizatorii de pe site-ul dvs. catre o sursa externa. Daca o alta companie iti conecteaza site-ul pe site-ul lor, ea are suficienta incredere in site-ul tau si in continutul tau pentru a face trimitere la acesta. Acest lucru este util pentru SEO, deoarece Google monitorizeaza ce site-uri au incredere in site-ul si continutul dvs. 

Site-urile de renume au link-uri inapoi catre alte site-uri de renume, in timp ce site-urile cu spam pot trimite catre alte site-uri de proasta calitate. Conectarea la orice site cu spam poate duce la penalizarea site-ului dvs. de catre Google si alte motoare de cautare. Motoarele de cautare acceseaza cu crawlere si recompenseaza sau penalizeaza pozitiile site-urilor pentru a evita sa conduca utilizatorii catre orice fel de spam. Daca creati linkuri catre site-uri web de calitate slaba, exista sanse mari ca site-ul dvs. sa piarda pozitii.

De ce conteaza construirea de linkuri SEO?

Crearea de linkuri este un factor de clasare pentru SEO. Daca alte site-uri au linkuri catre ale dvs., acestea indica motoarelor de cautare si cititorilor ca vad continutul dvs. ca fiind autoritar si ca au incredere in vizitatorii lor. 

Colectia dvs. de backlink-uri externe este denumita profil de backlink. Pentru a mentine un profil de backlink bine construit, trebuie sa fiti sigur ca creati continut de calitate care sa informeze cititorii. De asemenea, trebuie sa mentineti in mod regulat starea de sanatate a site-ului dvs. pentru a asigura o experienta de utilizator fara erori. Puteti utiliza ContentIQ pentru a efectua un audit al site-ului si pentru a localiza orice erori care necesita remediere.

Cum monitorizez backlink-urile?

In aprilie 2012, Google a lansat actualizarea Penguin. Aceasta actualizare Google a fost conceputa pentru a downgrade site-urile care si-au umflat artificial clasamentul prin achizitionarea de link-uri sau prin obtinerea de backlink-uri prin retele care au fost special concepute pentru a pacali algoritmul Google. De atunci, au fost facute actualizari regulate pentru Penguin pentru a verifica in permanenta site-urile care abuzeaza de procesul de construire a backlink-urilor. Aceste actualizari recompenseaza, de asemenea, site-urile care au scapat de backlink-urile slabe si, in schimb, s-au concentrat pe construirea de link-uri de calitate.

Pe langa sortarea link-urilor de proasta calitate, Google nu doreste sa vada link-uri care au toate originea cu acelasi text de ancorare sau perechi de site-uri care leaga continuu intre ele si inapoi. Incercarile de a manipula sistemul de backlink sunt in mod oficial respinse de Google.

Monitorizati-va succesul pentru a vedea unde se afla backlink-urile dvs. cu Google. Puteti vedea cate puteti cultiva de pe alte site-uri de calitate prin eforturile de a obtine backlink-uri in mod natural (link catre pagina de proiect despre construirea de backlink-uri), precum si orice backlink de proasta calitate, cum ar fi cele de la site-uri spam. Cu aceste informatii, va puteti pregati corect strategia pentru a va maximiza potentialul de backlink.

Exista doua modalitati principale de a va monitoriza profilul puternic de backlink.

  1. Puteti utiliza link:”site-ul dumneavoastra”, cum ar fi link:brightedge.com. Aceasta va arata lista de site-uri pe care Google are acel link catre acel site web specific.
  2. De asemenea, puteti utiliza instrumente precum BrightEdge Backlink Management pentru a intelege mai bine profilul site-urilor care trimit catre pagina dvs. Cu BrightEdge, veti putea, de asemenea, sa monitorizati profilurile de link-uri ale concurentilor dvs. si sa obtineti informatii despre link-urile care par sa aiba cel mai pozitiv impact asupra clasamentului lor si ideile pe care le puteti folosi pentru a va construi propriul profil.

Indiferent de metoda pe care o alegeti, este recomandat sa dezavuati orice link-uri care provin de la site-uri de proasta calitate. Desi Google nu indica ca aceste site-uri de spam va pot rani, este totusi o idee buna sa va asigurati ca Google stie ca nu doriti sa aveti nimic de-a face cu ele.

Monitorizarea profilului de backlink va poate ajuta sa intelegeti unde aveti loc de imbunatatire si ce site-uri trebuie respinse. Va va ajuta sa va imbunatatiti clasamentul si ar trebui sa faca parte din orice strategie de marketing.